#boostyourpositivity : Me and my body

Amai, deze tag van boostyourpositivity is een zware dobber voor mij…

Over het algemeen ben ik tevreden met wie ik ben.
Ok, minder kilo’s zouden zeker mogen, maar dat is een strijd die we nog moeten uitvechten.
Wat mij nog meer stoort dan de overbodige kilo’s, is vooral dat mijn lichaam het blijkbaar plezant vind om steeds nieuwe moedervlakken bij te maken…
Wat begon met enkele grote plekken op mijn rug (die storen mij eigenlijk totaal niet) is nu ondetussen al uitgebereid naar mijn gezicht, hals, schouders en armen…
De plekken worden jaarlijks gecontroleerd en al enkele zijn preventief weg gehaald (met als gevolg littekens…)
Volgens de dermatoloog kan ik aan het groeiende aantal niet veel doen
Ik kan dus enkel maar duimen dat het ooit eens stopt, of toch tenminste in mijn gezicht en hals
Voorlopig troost ik me met de gedachte dat er een jaarlijkse controle is zodat we er op tijd bij zijn als er nog maar een vleem van twijfel te bespeuren is over de goedaardigheid van de plekken.

Ik prijs me wel gelukkig dta de mind/body verhouding wel goed zit.
Aan het einde van mijn hogeschool studies, zag het er minder goed uit.
Van de ene dag op de andere zat mijn nek volledig vast.
Gelukkig kon een hernia in de nek worden uitgesloten.
Menige osteopaat sessies later ben ik van deze kwaal vanaf.
Van elke week een behandeling kon ik na een jaar overschakelen naar een bezoek om de veertien dagen.
Toen pas om de maand, om de drie maand en dan om de zes maanden.
Na bijna 3 jaar behandelen maakten we de afspraak dat ik zou bellen als ik de spanning voelde terugkomen zodat het nooit meer zover zou komen.
Nu, 10 jaar na de eerste blokage, kan ik zeggen dat ik van deze laatste optie nog niet veel gebruik heb moeten maken.
Vanaf ik enige spanning in mijn nek/schouders voel opkomen zorg ik voor de nodige rust zodat een nieuwe behandeling niet nodig is.
Het is wel goed om weten dat ik altijd terug kan gaan mocht het toch met enkel rust niet op te lossen zijn.

Er zijn zeker zaken die ik aan mijn lichaam zou willen veranderen, maar de mind/body balans is wel in evenwicht momenteel!

Groetjes
E.

Geef een reactie

