#boostyourpositivity : De ochtendspits

Na de vorige editie stond bijna gelijk met de start van deze blog.
Dus neem ik graag deel aan de tweede editie van #boostyourpositivity. (Nu wel met inschrijving op de site!)

Het eerste thema : hoe zorg jij ervoor dat de ochtend vlot verloopt?

De ochtendspits bij ons is thuis is voor de mama. Mezelf klaar maken en twee pagaders van bijna 3 en van 1.5 jaar klaarstomen op drie kwartier tijd (vroeger opstaan zie ik echt niet zitten….) is toch niet zo eenvoudig.

De key om onze ochtend vlot te laten verlopen start eigenlijk al de avond ervoor.
Voor ik ga slapen zorg ik dat mijn boterhammen klaar liggen in de frigo (kids eten warm op school en in de creche), dat de boekentas gevuld is met drinken, een koekje en een appel, dat de kleren voor de kids klaar liggen en dat ook mijn outfit voor de volgende ochtend klaar ligt in de badkamer.

De ochtenroutine zelf start om 6.15.
Tijd voor de badkamer. Ondertussen speelt het muziekje op de babyfoon van de oudste. Kan hij rustig wakker worden.
Om half zeven ga ik met de oudste zoon naar beneden om zijn kleren aan te doen.
Tegen kwart voor zeven haal ik de jongste telg uit zijn bed en nadat hij ook is aangekleed vertrekken we rond zeven uur naar de pepe. Bij pepe kan de oudste nog wat verder wakker worden en een boterhammeke eten voor hij naar school gaat.
Daarna volgt nog een stop in de creche en tegen kwart na zeven is mama op weg naar haar werk.
Ontbijten doe ik op mijn bureau met een potje yoghurt aangevuld met musli en een stukje fruit.

Deze routine werkt goed voor ons, al kan ze enkel slagen doordat we kunnen rekenen op de pepe voor de opvang van de oudste voor die naar school gaat (en na school ook…) en we een creche hebben waar de kindjes s ochtends kunnen ontbijten.

Volgend jaar gaat ook de jongste naar school, dan wordt het terug zoeken naar een nieuwe ochtend routine, maar dat zijn dan weer zorgen voor later…

Prettig weekend!

Groetjes
E.

Geef een reactie

