#boostyourpositivity: destress

Amai, wat gaat de tijd snel.
Deze week is alweer de laatste week van de #boostyourpositivity challange van Lilith en Oon
Thema deze week: destress

Wat is de magische truc? Waar kunnen jullie echt van ontspannen? Lukt dat met kinderen in huis? Gunnen we onszelf te weinig tijd, omdat er altijd wel iemand anders is om voor te zorgen? En wat dan met onszelf? Wat is jullie ultieme ontspanning?

Net zoals bij de vorige opdrachten, had ik even tijd nodig om over deze opdracht na te denken alvorens er over te schrijven.
Het klinkt andere bloggers waarschijnlijk bekend in de oren, maar alles loslaten en helemaal ontspannen is moeilijk.
Er is altijd nog wel iets dat “moet” gebeuren of dat is tenminste wat mijn gedachten mij vertellen.

We hebben sinds deze week een huishoudkalender ingevoerd en dat brengt mij gisteren toch enige ontspanning.
Op de planning stond: was opvouwen.
Toen de beide jongens sliepen was ik daar op een klein uurtje door. Op de planning voor vandaag stond oven en microgolf schoonmaken. Gisterenmiddag had ik nog tijd over (ze deden beiden een lange dut) waardoor de microgolf al schoon is en ik dus vandaag enkel de oven nog onder handen moet nemen.
Deze beide acties zorgden ervoor dat ik om half zes tijd had om met de oudste zoon naar een Plop te kijken terwijl de jongste zoon vrolijk op de mat aan het spelen was.
In het begin deed het raar, maar eigenlijk was deze quality time volop genieten!

Me-time wordt er hieKeep kalmr eigenlijk zelden of nooit genomen. (de man en de kinderen gaan voor…)
Mijn maandeljiks half uurtje bij de kapper buiten beschouwing gelaten.
Dat is toch even rust alvorens in de avondrush te duiken.

Van we-time proberen we daar en tegen echt werk van te maken.
Een bezoekje aan een prive sauna, een etentje,..
Gelukkig is er dan steeds mijn zus die klaar staat om de zorg voor onze twee spruiten even over te nemen.

Dit weekend gaan we zaterdagavond (eindelijk) nog eens met ons tweetjes eten. Een moment waar ik al een paar weken naar uit kijk!

Veel tips kan ik jullie niet bezorgen, ik heb vooral veel tips bij anderen gelezen waarmee ik aan de slag kan om zo toch voor enige me-time te zorgen.

#boostyourpositivity: Super initiatief!

Prettig weekend!

Groetjes
E.

Geef een reactie

