#boostyourpositivity – brief aan de zestienjarige ik

Op de favoriete foto van mezelf is het nog even wachten.
Ik weet welke foto ik ga selecteren, hij moet enkel nog van het fototoestel op mijn laptop geraken 🙂

Dan gaan we maar van start met de andere uitdaging:
Een brief aan mijn zestienjarige zelf…
Over een uitdaging gesproken!

Ik wou dat ik als zestienjarige wist wat ik nu weet, namelijk dat alles goed gaat komen.
Op mijn zestiende maakte ik de keuze om de richting Informaticabeheer te volgen in het 5de en 6de middelbaar.
Een keuze die het verder verloop van mijn hogere studies mee zou bepalen
Maar ook een keuze die zorgde voor weinig vriendinnen. Wel een paar vrienden maar die lieten het tegen de start van het 6de middelbaar afweten zodat het laatste jaar een eenzaam jaar werd…
De keuze ICT  als hogere studie zorgde wel voor een paar nieuwe vrienden.
Enkel jammer dat we niet veel lessen samen hadden, maar toch maakte zij het voor mij dragelijk om die 3 jaar door te komen. (Wat komt haar verhaal van haar schoolloopbaan me zo bekend voor….)

Ik heb nergens spijt van en die hele periode heeft me mee gevormd tot de persoon die ik vandaag ben.
En ik prijs mezelf gelukkig: een liefhebben echtgenoot, twee schatten van kinderen, een eigen huis, plezante job,…Kortom: geef mij maar de (bijna) 32 jarige versie in plaats van de 16-jarige 🙂

Groetjes
E.

Geef een reactie

